fredag den 12. november 2010

Spire spire top

Med fare for at dumme mig og blive til grin, lægger jeg dette klip ud af en sang jeg gerne vil vide mere om. Min mor sang den for mig da jeg var lille, og jeg synes den er rigtig hyggelig.

Ved du om der er flere vers, eller har du anden viden om sangen må du meget gerne skrive det.

 


Update:

Nu har jeg fået hjælp fra en venlig slyngel (fra slyngebarn.dk)

Sangen har tre vers i alt, og de lyder sådan:

Spire, spire top, jeg vil vokse op
og en morgen er jeg blomst.
Hvad tror du jeg blir'? Rose eller bær?
Jeg ved det ikke, men jeg ved, jeg er
lille grønne spire, spire top.

Vokse op i sol, blir'  jeg en viol?
For en dag jeg ved det sker.
Blir'  jeg himmelblå?
eller blir' jeg gul som solen,
når den skinner ned på mig?
Sol, sikken sol – sikken sol.

Spire, spire top, går og rydder op,
Flytter ting fra sidste år.
Fejer alting ud, med min kost og klud,
Jeg river haven, så den blir' så flot.
Spire, spire, spire top


Jeg vil stadig meget gerne vide mere om sangen. Hvor stammer den fra? Tv, en sangbog eller...?

-----
Har fået denne mail:

Hej Laura

Jeg har selv ledt laenge efter sangen om Lille Spire, ville saa gerne hoere den igen -
jeg er foedt i 1970 og har selv haft pladen (for det var det;
en plade med forskellige sange og historier, der hed Lille Spire),
men kan desvaerre ikke finde den...

Og saa en dag, saa fandt jeg jo dig der synger den til Tytteboevs!


Du vil gerne vide lidt mere om den.

Her kommer det jeg har fundet:
Musikken er fra komponist Hans-Henrik Ley,
teksten er skrevet af Roselil og Virtus Schade.
Du kan faa baade nodehaefte, bog OG plade (45)!

Her er nogle links:
Link 1
Link 2
Link 3
Link 4

Men hvorfor er den der dog ikke paa CD?!? Den er saa soed!
Og saa er der flere gode sange paa!

Venlig hilsen
S. G.



Tak for det!

Se også